twitter
rss

Agak lama puteri puteri tak kemaskini blog. Ada masalah sikit. Walaupun sikit tapi agak serius jugak. Ini bukan masalah teknikal tetapi lebih kepada masalah "praktikal".

Secara sinis.. sejak Ogos 2011, puteri kehilangan sumber untuk membiayai operasi blog. Apalagi merajuk la editor dan pengarang. Hampir-hampir mereka buat mogok lapar. Hihihi.

Dalam tempoh tiga bulan.. adalah tempoh yang sukar bagi puteri dan famili. Betul la kata orang, jika nak kenal siapa "kawan dan lawan" masa susah la baru kita tahu. Dan orang yang paling berbudi ialah Siti. Insyallah, suatu hari nanti puteri akan balas segala jasa Siti. That's a promise.

Pisang emas di bawa belayar
Masak sebijik di atas peti
Hutang Siti boleh di bay
ar
Hutang budi di bawa mati..

08.Ogos lepas genaplah usia irfan setahun. Hajat daddy nak buat parti tak kesampian. Daddy agak terkilan. Simpanan yang ada perlu diurus dengan berhemah. Begitu jugalah dengan majlis untuk sofea dan puteri. Ibu sekadar buat party packs untuk kengkawan di nurseri dan sekolah je. Cuma puteri beruntung sikit sebab auntie baiti anjur majlis harijadi puteri di semenyih. Dapat jugak la puteri hadiah. Begitu juga dengan sofea. Mungkin sebab itu daddy buat majlis makan di rumah puteri oktober lalu. Bajet takda jadi daddy ajak adik-beradik belah daddy je. Lagi pun rumah puteri bukannya besar mana.

Syukur, susah puteri tak lama. Tapi puteri dapat banyak pengajaran. Pengalaman yang berguna. Yang baik dijadikan tauladan dan yang buruk dijadikan iktibar.

0 comments: