twitter
rss

Hari terakhir Puteri di wilayah Shenzen, China. Kepenatan mula terpancar di wajah kami. Puteri tengok Dady sudah semacam kehilangan kekuatan fizikal mahupun mental. Apa taknya, Dady yang selalunya suka mengusik dan bergurau senda, sekadar berdiam diri lesu sahaja.

Mahupun begitu, pelik tapi benar, kami masih sempat "last minute shopping" untuk kesekian kalinya. Tok Cu group were going back to Lao Hu untuk bershopping dan yang lebih mustahak untuk ambil kot dan baju yang telah di tempah tempohari.

Puteri pula mengikut ibu melakukan jengukan terakhir di sekitar kawasan hotel aje. Dapatlah jugak ibu belikan Puteri backpack Minnie yang memang ibu berhajat nak belikan untuk Puteri kat Shenzen ni, dan yang paling best sekali, Puteri dapat patung Mickey & Minnie mouse. Yang kecil warna merah dan yang besar warna biru.

We check-out from hotel around twelve pm. Sementara nak tunggu shuttle ke airport, kami sempat lagi round di kawasan sekitar. Tapi, di sebabkan Puteri dah penat sangat, terpaksalah Dady carry Puteri along the way, bukan dekat tau....kesian Puteri tengok Dady, dah lah kena angkut haversack....Puteri lagi.....hanya Tuhan yang tahu.....

Around pukul 4, ktorang bergerak menuju ke airport. Semasa Dady sedang check-in, ibu sempat prepare susu untuk Puteri and adik Sofea. Tapi bila nak pass imigration, the officer check all the bags. Susu yang ibu buat tadi kena buang coz according to them, liquid is restricted. Ubat Puteri yang ibu bawa pun kena check jugak tapi tak kena buang lah.

Akhirnya, kami boarding the plane dengan selamatnya. First thing in our mind is nasi lemak / nasi beriani / roti jala or whatever makanan yang dah lama kami idamkan masa kat Shenzen. Perghhhh....nikmatnya.

Kami selamat landing kat LCCT, Klia around pukul 12 mlm. Atuk and Alang dan sedia menunggu. Kami kemudian menuju ke rumah Siti, nak tengok baby angah. Ehh...lupa pulak Puteri....baby angah dah keluar same date dgn birthday alang (22/06). Welcome....baby Lily Amani.....












0 comments: