twitter
rss

Pagi-pagi lagi, DD dah ke pasar Salak Tinggi. Beli ayam 3 ekor, ikan 15 ekor, udang 1 kilo. Balik dari pasar, Puteri, Sofea & Cik Mai tolong DD basuh ayam dan siang ikan. Sementara DD siap rempah ratus untuk peram ayam, Puteri ikut atuk jemput Mak Su balik dari kerja. Cik Mai dan Sofea pun ikut, ditemani oelh ibu. Kemudian, DD dan ibu ke supermarket. Beli barang. Balik dari supermarket, ibu terus buat preparation. MakCik pun tolong blow up balloons. Lily pun dah sampai. Mak Ngah tolong masak nasi goreng. Siti masak bihun. Nenek Semenyih masak bubur pisang dan makaroni. Sementara itu, DD pun dah mula bakar arang barbekue.

Jam 1 petang, tetamu dah mula datang. Atuk mulakan majlis dengan bacaan doa selamat. Di teruskan dengan acara memotong kek dan acara yag di tunggu-tunggu....kita makan dulu. Semua tetamu mula menjamu selera. Mak Su sibuk dgn DSLR barunya. Sana sini snap gambar.













Tak sangka, banyak jugak presents yang Puteri dapat. Hampir jam 4 petang, majlis pun dah kira selesai. Tetamu pun dah pulang. Dapat le Puteri rehat sekejap. Tapi kawan Mak Su masih ramai yang datang. Ada satu group tu, siap pakai baju melayu dan baju kurung. Semangat gitu. Lepas maghrib, DD dah mula nak ber barbekue. Mulanya risau jugak tak habis. Sebab Puteri simpan untuk Wan Cu. Tapi Wan Cu tak dapat datang malam tu. Tapi, tak sangka habis jugak. Siap beratur lagi. Macam jual kat pasar malam. Lily pulak dah balik ke Kinrara petang tadi. So, tinggal Cik Mai dan Makcik aje.

Hari pun dah larut malam. Puteri, Sofea dan Cik Mai pun dah tak larat. Kepenatan. Masa utuk tidur semua.




Lega rasanya bila majlis hari lahir Puteri selesai. Terima kasih pada yang hadir memeriahkan suasana. Yang tak dapat hadir pun, terima kasih di atas kiriman hadiah. Majlis sepatutnya pada 17/10/2009 tapi di awalkan sebab Siti dan Atuk ada majlis perkahwinan yang perlu di hadiri. Majlis tahun ni sederhana aje. Jemputan pun sekadar keluarga terdekat. Tidak la terlalu membazir. Tak elok.

0 comments: