twitter
rss

Ahad 18-December-2011, puteri dan sofea sedang sibuk menolong daddy mengemas rumah. Ibu sedang menyusu irfan, charming boy daddy. Tiba-tiba handphone ibu berdering. Puteri tahu, sebab itu bunyi deringan telefon ibu. Lagu maher zain. Kata ibu, Siti yang telefon tadi. Siti kata tengahari nanti siti nak singgah. Siti nak bagi lauk (kenduri semalam). WanChik yang kirim.

Tengahari. Atuk dan Siti pun sampai. MakSu dan MakNgah Nurul pun ada sekali. Hish, ada bau durian la. Haha, betul sangkaan puteri. Rupanya wanchik bukan setakat kirim lauk sahaja tapi buah-buahan pun ada. Amin, semoga Allah s.w.t. memanjangkan usia wanchik dan menambah rezeki wanchik sekeluarga.

Selain durian ada jugak buah rambutan dan manggis. Hihihi, wanchik memang best la. Kata daddy, masa daddy tinggal di kampong semua buah-buahan ni daddy makan di atas pokok je. Macam tarzan. Kecuali buah durian yang kena tunggu gugur. Daddy biasa tidur di dusun bila musim buah-buahan. Hidup di kampung banyak mengajar daddy erti survival. Di dusun macam-macam jenis buah-buahan ada. Termasuklah buah rambai. Hah, ibu tak tau buah rambai itu apa. Kihkihkih. Kesian. Erk, tapi puteri sendiri pun tak pernah tengok. Hmm betul ke apa daddy cakap ni.

Pisang nangka dimasak pengat
Kait-kait banyak durinya
Macam mana puteri tak ingat
WanChik baik banyak budinya

1 comments:

  1. p/s: tima kasih pada alang N maklang for ur gift to puteri N sofea (a set of stationery for both of us) tq very much