twitter
rss

Pagi-pagi lagi Puteri and adik Sofea dah bersiap. Nak Ke rumah Siti. Hari ni, kenduri aqiqah Lily Amani. Sepatutnya, Puteri balik malam tadi, tapi di sebabkan faktor ibu tak sihat, maka pagi ni barulah Puteri ke rumah Siti.

Majlis bermula lebih kurang pukul 10.30 am. Di mulakan dengan kata-kata aluan dari atuk sebagai ucapan selamat datang dan terima kasih atas kesudian kumpulan marhaban tu datang pada hari ini. Kemudian barulah acara marhaban bermula. Khusyuk dan penuh penghayatan lah Puteri mendengarnya. Bukannya apa, masa kenduri adik Sofea tempohari, Puteri tertidur. So, baru sekarang lah Puteri dapat tengok.

Selesai marhaban dan potong rambut, jam pun dah hampir pukul 1 pm. Makan time. Puteri dan Cik Mai pun sibuk di luar, menolong apa yang patut...hehehe.....Ramai juga tetamu yang hadir, majlis ni pun cum raya gathering jugak, so sampai ke petang pun still ada tetamu yang datang. Puteri tak lama kat rumah Siti. Maksud Puteri, tak lah sampai ke malam. Petang, Puteri dah balik. Actually, bukan balik terus ke rumah. Kami stop kat supermarket dulu. Ada lagi barang-barang yang belum Dady and ibu beli untuk next week. At the same time, ibu pun nak tempah kek for us. Mulanya ibu nak tempah kat bakery di Nilai aje, tapi di sebabkan bakery tu tak dapat fulfil apa yg ibu nak, so, kami ke Kajang pula.

Lama jugak Puteri dan ibu kat bakeri Citra Klasik di Kajang ni. Almost 1 hour lah hanya untuk nak tempah kek tu. Puas ibu nak pilih design nye. Finally, barulah ibu make her decision. Cake with Mickey & Friends design for Puteri, and for adik Sofea cake with a number 1.

Sweet for Lily Amani aqiqah

Adik Sofea relaxing
Ibu with Lily Amani
Ibu with Mak Su




Renungan tajam adik Sofea





0 comments: